Tankar inför läsningen

Snart är det dags för den första läsningen i boken: En komikers uppväxt av Jonas Gardell. Det är en bok som jag blev tipsad om av min mor, hon har själv läst den och tyckte att den var bra. Jag har inte läst något av Jonas Gardell tidigare, men jag känner till lite om honom. Jag vet att han är homosexuell och att han har en del historier från tiderna där HIV och aids härjade i den homosexuella kulturen. Jag har hört att han blev våldtagen av en man när han var 13, men det vet jag inte om det är sant. 
När jag tittar på framsidan av boken och läser titelt förväntar jag mig att det kommer handla om en ung pojke eller flicka. Jag tror att man kommer få ta del av huvudpersonens känslor och svårigheter medans han eller hon växer upp. Jag vet att det handlar om en pojke som heter Juha, och att man får följa honom lite. Men det är det enda jag vet. Den verkar intressant och jag tror nog att jag kommer klara att läsa igenom den ganska snabbt. 
Jag hittade en massa bilder på framsidan online, men jag valde den som jag har på framsidan av min pocket som jag ska läsa ur. 
Så ser framsidan på min pocket ut, fast det är inte i blått, i stället är det i svartvitt. Jag får intrycket att det kommer vara en seriös bok, om problem och tankar som författaren fortfarande tänker på när han ska sova. Det verkar som att boken betyder mycket för Jonas, som att han har tagit sina känslor och lagt ut dom på papper, fast i form utav bokstäver och meningar. Jag tror att jag kommer tänka på denna bok lång in i framtiden. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0