Bokdagbok, Dag 1

Igår läste jag i min bok för första gången och det är inte min typ av bok, eftersom det är en bok. Jag vet egentligen inte hur mycket jag kan säga än så länge. Jag har läst ungefär en femtedel. Kanske lite mer, mer mot en fjärdedel. Men den är i alla fall skriven av Jonas Gardell, eller kanske någon spökskrivare, och heter ’’En komikers uppväxt’’. Den handlar om en tolvårig pojke, den är lite som en självbiografi av Jonas uppväxt, men den handlar inte om han och den är helt fiktiv. Inga namn som finns i boken finns i verkligheten. Än så länge i boken verkar det som att det är en skildring av en generations uppväxt på sjuttiotalet. Man får följa Juha när han går i skolan och på fritiden. Han har ganska få kompisar jämfört med hur många jag hade när jag var tolv, och dom är ganska udda allihopa. Men jag måste ju tänka på att boken utspelar sig på sjuttiotalet, då var väl alla lite konstiga? Men han verkar tyvärr ganska dyster och tråkig. Om man träffar Juha tycker man nog inte alls att han är intressant. Men då vet man ju inte vad som sker under det tjocka skalet, och där under döljer nog Juha riktigt mycket känslor. Eftersom Jonas Gardell har skrivit denna kan man ju bara föreställa sig. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0